torsdag 28 januari 2010

2 olika videos om iPad...

Apple har kommit med en ny medlem i sitt utbud...iPod, iPhone...& nu iPad. Om jag lyssnar av dagens webb brus & viskningar, hör jag helt olika omdömen...så jag söker på You Tube och finner två klipp av olika karaktär, som jag vill dela med mig av. Det ena: 2 grabbar...vem ligger bakom? Jag fick ett leende på läpparna iaf! Den andra ren reklam för nya iPad...är den bra? Är den en surfplatta? Varför, varför, varför ska alla läsplattor vara låsta till bokleverantörer? iPad var väl tänkt som surf-, film-, foto- & spelplatta - kanske inte första hand som en läsplatta. I Syd Svenskan har de skrivit om den under rubriken: Höga krav på ny datorplatta. SvD skriver under rubriken: Apple presenterade iPad. DN Näringsliv skriver att Jobs presenterar den som en billig bärbar dator. Som specialpedagog funderar jag naturligtvis över uppläsningsstöd ... läs mer om iPad här.

Nu till grabbarna...på You Tube...



...och nu till...hm, reklamen eller informationen eller någon form av övertygande...eller är surfplattan så bra som videons personer vill framställa den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar