lördag 6 februari 2010

Google Earth blir rörligt

Nu arbetas det med att göra Google Earth uppdaterad med mer nya bilder & rörliga bilder i realtid. Som det är idag kan det vara relativt gamla bilder som ligger ute. Med webbkameror ska det tas bilder som visar hur det ser ut just nu...det låter väldigt bra, nästan för bra. I Ny teknik skriver de att det är mer en bild som målas upp av vad som är möjligt att göra, än vad som faktiskt går att göra. Tjänsten är inte färdig, om jag uppfattar saken rätt... Det går iallafall att informera sig om & delvis uppleva möjlighetern på webbtjänsten Live3D . Personligen är jag barnsligt förtjust i detta & ser med spänning fram emot att bevaka vad som händer framöver...jag minns när jag har haft dator på med envägskommunikation med en plats och en webbkamera vid en viss tidpunkt, efter att ha gjort upp med vänner som befann sig just på den platsen, i hopp om att de skulle kunna vinka och sända en tyst webbhälsning...det är inte så länge sedan, 5-6 år sedan ...tänker jag...och surfar vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar