lördag 13 februari 2010

PLE

En snöig lördag, när vindarna tar tag och får det att vina runt husknuten känns det ganska bra att sitta med en lap top i knät, kasta en blick ut genom fönstret & surfa på nätet...

Dagens höjdpunkt, hittills, har varit att hitta en You Tube video på temat PLE : Personal Learning Enviroment (personlig lärmiljö). I infotexten på You Tube skriver de att videon är en del av en avhandling om användningen av nätbaserade lärande och byggandet av personliga lärmiljöer i en årskurs 7.

Frågorna jag ställer mig nu, lite längre fram på dagen, är: hur fungerar rhizome, vem leder vem , vilka leder vad? Det är nämligen så att just Symbaloo som används som platta för den personliga lärmiljön i det här klippet, dyker upp lite här och där i min värld just idag...

2 kommentarer:

  1. Jag håller på med en wiki om just PLE på http://plesurvey.pbworks.com/. Många länkar, filmer och sammanfattningar. Synpunkter välkomna.
    Se också min blogg på http://flexspan.blogspot.com.

    SvaraRadera
  2. Har tittat in på den pbworks du jobbar med, tar till mig och funderar vidare. Kollar vidare på Dela! där jag tror att många av oss strålar samman, såg att Niklas Karlsson lagt upp en diskussion om PLE. Spännade att se vart det tar vägen...om samtalet tar fart på dela! eller om det tar en annan väg eller andra vägar.

    SvaraRadera