onsdag 28 oktober 2009

Litteraturbanken.se

När Skoldatateket i Södertälje ställde ut med Dyslexiförbundet FMLS & FDB på Skolforum nu i veckan, var Litteraturbanken.se en av våra montergrannar. Visst gillar jag böcker, visst läser jag mängder med litteratur och jag gillar att litteraturen finns tillgänglig på nätet! För Litteraturbanken.se finns det potential att kunna bli en oerhört bra sajt - det gäller att se möjligheterna med litteratur på nätet. I sin pamflett menar litteraturbanken själva att denna sjat är under uppbyggnad - jag hoppas att vi kommer att se mer av sajten och att webbplatsen utvecklas och blir den resurs den skulle kunna vara i ex svenska ämnet i skolan. Jag kommer att följa utvecklingen med spänning!

Litteraturbanken.se är en ideell förening. Dess medlemmar är: Svenska Akademien, Kungl. biblioteket, Spårkbanken vid Gbg´s uni, Svenska vitterhetssamfundet & Kungl. Viterhetsakademien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar