måndag 23 februari 2009

Sportlov & bloggar...



Ja, säga vad man vill men det är svårt att låta bli...vecka 9 & snön ligger tung, huset är nästan tyst, friden är återställd och jag är inloggad på vår gemensamma blogg för e-mentorerna. Idag har jag läst bloggar som aldrig förr, det ÄR en lustig men kul och kreativ sysselsättning. Jag hinner tänka oerhört många tankar, ta en del med mig och gömma undan till ett senare tilfälle, ta andra och dela med mig av. Det mest fascinerande idag var nog att läsa & se på Don Tapscotts inlägg där han berättar om ett forskningsprojekt i 4 miljoner dollars klassen där han tar reda på om den generation som växer upp idag är en dummare eller en smartare generation än de tidigare, med fokus på vårt digitala beteende. Ta en stund och lyssna på Mr Tappscotts inlägg i debatten om huruvida dagens unga är smarta eller ej... Har någon läst hans bok Grown up Digital ? Om inte, kolla in på länken.
Om vi ska tro New York Times, bör vi läsa den.../ Ulrika J

P.S Finns att införskaffa på Bokus till det facila priset av 162 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar