torsdag 4 juni 2009

Lasses tidningsskola i Scribus nr 4

Foto Ulrika J : Mångfalden är styrkan i gemenskapen

Nu ligger boken om Linas Hopp på redigeringsstadiet...det är Rektorn på Helenelundsskolan som ligger bakom projektet. Idag har jag varit på e-mentorskap på just: Helenelundsskolan. Det blir många göranden och många möten som engagerar mig, när jag är ute på skolor. Just idag fick jag, Ulrika, förmånen att vara med i boken på bild (hoppandes) och med text som jag fick producera på plats. En elev, som jag känner personligen, berättade vad jag skulle skriva om. Det skulle handla om vad jag hoppades på & om vad jag hoppades på för Helenelundsskolans framtid... En uppgift jag verkligen känner mig hedrad över att få vara en del av! Projektet med boken har mångfaldsförtecken och det första som möter mig i entrén till skolan är den fantastiska vy som bilden visar ovan. På skolan arbetas det tematiskt med de fyra elementen, uppdelat på olika år. Året som gått har temat varit Jordår, sanden som ligger i glasbehållarna har alla som arbetar, går i skolan, deltar i Helenelunds arbete tagit med sig från sin sommar `08. På lapparna på rören står det något - det får du läsa om du tar en tur och besöker skolan som ligger i stadsdelen Lina Hage i Södertälje. Tack alla elever & Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar