lördag 27 juni 2009

Lasses tidningsskola i Scribus nr 5


Foto Ulrika J: Boken Hoppet i Lina av och med elever på Helenelundsskolan

För ett par dagar sedan fick jag ett stort brunt kuvert i brevlådan, min första tanke var: Jag har inte beställt något - har jag vunnit något... Det kan man ju på sätt & vis säga, jag fick ett exemplar av Helenelundskolans bok "Hoppet i Lina". Andäktigt öppnar jag boken, med gåshud bläddrar jag genom boken med största försiktighet och finner mig läsa en bok som andas tillförsikt och tro på skolan, livet & framtiden samt den orubbliga tron på att vi kan tillsammans. Karin Åberg, rektor på skolan, har arbetat med en fast tro på att alla kan och tillsammans med eleverna producerat boken.

I bokens förord tackas det till dem som med tålamod och kraft bidragit till bokens tillkomst, bland många andra e-mentor Henrik Widaeus: "Tack till Henrik på KMC för stöd, inspiration och all hjälp med det datatekniska". Det här blir nog det femte och kanske sista inlägget på vår blogg om Lasses Tidningsskola i Scribus, om inte fler tänker att nu ska vi jobba med produktioner med stöd av pedagogiskt centrum...


Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. ... å då tänker jag mig att dessa produktioner kan vara att bli till på nätet ... i en parallellverklighet ;)eller ngt annat skojigt som vi kan hitta på!

    SvaraRadera