onsdag 3 juni 2009

Tillbaka till framtiden...

Efter dagens e-ementorsmöte på KMC (e-pedagogiskt centrum), kom Framtidens Lärande till mig igen - och med dessa tankar dök Mikael Alexandersson från Göteborgs universitet upp som en inre bild. e-mentorerna hade diskussioner och funderade högt tillsammans om hur vi gör, lever vi som vi lär, vad är fritid och vad är jobb, smälter göranden ihop för en del personer men inte för andra, vad är det som gör att en del människor är mer bekväma med en typ av göranden - andra inte, vad är det för mekanismer som får en del personer att delta i flera parallella verkligheter, men inte andra... allt jag skriver är mina personliga tolkningar av dagens möte...mina kollegor kan ha tolkat samtalet ur andra synvinklar. Det vore intressant att höra ;) se, uppleva vad alla tog fasta på idag på vårt veckomöte...kanske blir det blogginlägg eller kommentarer på det här...

Iallafall, ta en titt på Mikael Alexanderssons presentation från konferensen Framtidens Lärande - det korrellerar i allafall för mig med våra samtal idag... Jag har ett konto på SlideShare
och det gör att jag kan hämta presentationer som ligger upplagda...fast det visste nog alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar