lördag 16 maj 2009

Primal Fusion - semantisk webb på G

Hur ska man förstå den semantiska webben? Ja, inte vet jag eftersom jag ännu inte känner att jag "gjort" den semantiska webben, och utan att göra är det svårt att säga vad något är. (Eller bli gjord av? - för vem gör i den semantiska webben - maskinerna?)

Den Semantiska Webben är en vision skapad av Tim Berners-Lee. Kortfattat går den ut på att låta maskiner göra det jobb vi idag tvingas göra på Webben: leta, leta, och åter leta efter rätt information i en allt snabbare växande mängd av information.

Den här videon från PrimalFusion säger ändå något om framtiden...

3 kommentarer:

  1. Hej Henrik

    Vilket innovationsverktyg.....och hellre fusion än confusion.
    Är det inte det europeiska innovationsåret 2009 ?

    Frid!

    Tor-Erik

    SvaraRadera
  2. och rymdåret...

    Jag väntar på mitt konto...

    SvaraRadera
  3. Nu har jag fått mitt konto .-), men väldigt mycket alphaversion

    SvaraRadera